Z Dacie Sandero se stalo lepší auto, než jsme čekali (první jízda)

3
1808

S vyšší cenou přišel i lepší dojem.

Dacia Sandero
Písmo: A- | A + 6324
Dacia Sandero
Cena od / verze od (eur) 8 900/11 200
Průměrná spotřeba výrobce / test (l) 5,1 – 5,5 / 5,5
Objem zavazadlového prostoru (l) 328
Rozměry – rozvor, délka, šířka, výška (mm) 2604; 4088; 1848; 1499
Spolu se zveřejněním ceníku Sandera jsme si rumunskou novinku rovnou v krátkosti vyzkoušeli. Po prvních dvou generacích tohoto malého hatchbacku nebyly očekávání příliš vysoké. Finální dojem náš však trochu překvapil.

Je dobře známo, že Renault se značkou Dacia cílí na méně náročnou klientelu, které záleží na nízké ceně, ale zároveň chce mít nové auto. Za poslední rok šly ceny aut nahoru a zdražila i Dacia.

Dacia Sandero
Jenže zatímco u mnohých dražších značek se změna projevila prakticky jen v ceníku, při novém Sander dost výrazně cítit přidanou hodnotu. Možná ne v základní výbavě za 8900 eur, ale když přidáte čtyři tisíce, dostanete slušně vybavené a také docela dobře jezdící auto.

Hodně se změnilo hlavně pod povrchem
Ačkoliv designové změny nejsou nijak výrazné, třetí generace je od podlahy nová. Je to zřejmě nejdůležitější informace, protože nemáme tím pádem před sebou auto s technologií předminulého, dokonce ani minulého, ale rovnou současného Renaultu Clio. Ačkoliv je pravda, že ve zjednodušené formě.

Na jízdu se nám uprchlo modré Sandero v nejvyšší výbavě Comfort a s litrovým přeplňovaným tříválcem TCe 90, který má výkon 67 kW (91 koní). Pokud někdo při čtení náhodou převrátil očima, že zase nejvyšší výbava, tak stále se bavíme o verzi s cenou od 11 200 eur.