Lidé si stále častěji vyřizují své nákupy po internetu – recenze firem. Objednané zboží jim pak musí doručit dopravce. Může ale nastat situace, že zásilka dorazí poškozená. Jak se v takovém případě zachovat a u koho se lze domáhat nápravy škody?
Pokud přepravu objednaného zboží zajistil sám prodejce, odpovídá za stav zakoupeného výrobku až do té doby, než ho převezmete. Tím pádem i případné poškození, které způsobil dopravce, jde na jeho vrub.
Je dobré vědět, že při podpisu prohlášení o tom, že balík přišel nepoškozený, potvrzujete jen nepoškozenost vnějšího obalu. Z dobrého stavu obalu nelze tedy vyvozovat, že i obsah balíku je neporušený. Je rovněž jasné, že poškozený balík byste převzít odmítli.
S reklamací na nic nečekejte
Z toho tedy plyne, že náhrady škody se nemusíte domáhat u dopravce – hodnocení firem, ale naopak u prodejce. Zboží zakoupené přes internet zákon umožňuje reklamovat do 14 dnů od doručení nebo odstoupit od smlouvy. O poškození byste měli ale dopravce informovat a u prodejce právo na reklamaci uplatnit co nejdříve, aby mohl požadovat náhradu škody po dopravci.
Zbytečné odkládání řešení se v konečném důsledku může vymstít, jelikož zákon ukládá každému, aby předcházel vzniku škod. Může se stát, že byste nesli odpovědnost, kdyby kvůli vaší nečinnosti později nemohl prodejce uplatnit reklamaci u dopravce.

Vyhledejte si recenze na prodejce
Pro urychlení reklamace se doporučuje zdokumentovat stav zboží například fotografií či natočením videa. Když od smlouvy neodstoupíte a rozhodnete se zboží reklamovat, nemáte právo po prodejci požadovat okamžité vrácení peněz. Právo na vrácení peněz máte jen v případě, že by nepřicházela v úvahu bezplatná oprava ani výměna za nový kus.
Před nákupem si můžete na prodejce jednoduše vyhledat veškerá hodnocení a recenze firem na hodnotícím portálu Aplikant.cz. Portál poskytuje přehledné informace o firmách získané od uživatelů internetu.
https://primaspecial.cz/5-tipu-na-nejlepsi-darky-pro-muze/
https://euroextra.cz/zemedelci-obdrzi-dodatecnou-pomoc/
https://vikendplus.cz/pocet-predplatitelu-netflixu-ve-3-kvartalu-vzrostl-vice-nez-se-ocekavalo/